- Næring
- Finansiering
- Firmabil og skatt
- Min leasingbil
- Vedlikehold
- OSS
- KYC
Selskapets klagebehandlingsrutiner
Denne informasjonen er ment å ivareta opplysningsplikten iht. Finanstilsynets rundskriv 4/2019 om behandling av klagesaker.
Saksbehandlingsrutine:
- Selskapet skal bekrefte overfor kunde at klage er mottatt. Bekreftelsen skal inneholde opplysninger om forventet saksbehandlingstid, samt kundes adgang til å få klagen behandlet i en klagenemnd.
- Saksbehandler plikter å sette seg grundig inn i klagen:
a. Alle elementer i klagen skal undersøkes
b. Interne ressurser som rutiner og guidelines skal brukes
c. Relevant informasjon skal innhentes - Vurdering av klagen skal være helhetlig, og det skal konfereres med nærmeste leder, eventuelt Compliance-avdeling, når det oppstår tvil.
- Saksbehandler skal være årvåken i forhold til eventuelle interessekonflikter. Diskuter med nærmeste leder eller Compliance- avdeling hvordan disse eventuelt skal begrenses.
- All kommunikasjon med kunde skal ha et klart og tydelig språk.
- Klagen skal behandles og besvares uten unødig opphold. Selskapet tilstreber å besvare klager innen tre virkedager. Kunde skal få informasjon dersom svar ikke kan gis i løpet av kort tid.
- Dersom kunde ikke får fullt medhold skal selskapets svar inneholde opplysninger om kundes adgang til å få klagen behandlet i en klagenemnd.